Loetud Päevad




Taani blogi nr1

Loetud päevad.


21.07.19 - Pühapäev - Eesti - Tallinn


Hej, jeg hedder Rasmus Riim, 16 år gammel herre… okei, ehk on veel liiga vara.

Tere, mina olen Rasmus Riim, 16-aastane poiss, kes alustab täpselt ühe nädala pärast enda vahetusaastat Taanis.
Vahetusaasta lepingu sõlmimisest polekski nagu nii palju aega juba mööda läinud, aga tundub, et on ikka küll. Täpsemalt öeldes umbes poolteist aastat. Homme alustan pakkimisega, või noh… vähemalt loodan, kui kargud alla raatsin ajada. Peas on mul hetkel üsna segamini mõtted, ei tea kas tunda kurba meelt, et lähen endale lähedaste inimeste juurest terveks aastaks ära, või olla rõõmus, et saan alustada enda elus täiesti uut peatükki. Ega ma ühe kindla poole juurde pürgigi, aga oleks väär öelda, et kõik mõtted on paigas. Kuigi on veidi raske kodunt eemale minna, mõtlen siiski YFU loosungile ‘’Make the world your home,’’ ehk ‘’Tee maailmast enda kodu’’. Noh, mis seal ikka, lähme teeme siis.

Tean hetkel seda, et lähen elama Pärnu suurusesse linna nimega Silkeborg, mis asub Taani mandri, ehk Jutlandi kesk-osas. Olen tulevase vahetusperega ka juba natukene suhtlenud ning esmamulje on jäänud päris hea. Peres on ema, isa, aasta vanem vend ning mõned aastad vanem vend, kes minu vahetusaasta ajal mujal õpingutel on. Kool on mulle samuti teada. Nii palju kui aru olen saanud, ei ole see gümnaasium, vaid pigem midagi kutsekooli sarnast, aga ka mitte päris Eestile tavapärane kutsekool. Ei oskagi hetkel täpsemalt seda kirjeldada, aga kirjutan sellest rohkemalt, kui seal juba koolielu natuke kogeda saan.

Taani keele õppimisega olen ka juba vaikselt alustanud. Käisin paar kolm kuud taanlase juures õppimas ning harjutasin kergelt DuoLingo appis peale ka. Kirjapildiga hakkan juba tasapisi harjuma, kuid ma tõesti ei tea, kuidas ma need sõnade hääldused sleeks õpin. Nagu paneks kuuma kartuli suhu, öögiks ja voilaa, taani keel. Aga lootused on mul kõrgel, ei saa minna kehvemeni, kui põhikoolis õpitud vene keel, mida oskan juba praegu taani keelega peaaegu sama hästi. Olgu, ehk liialdan veidi, aga täiesti vale see siiski pole.

Tänaseks vast aitab kah. Lähen nüüd naudin veel viimased päevad kaunist eesti keelt enne, kui kartuli suhu topin.

Järgmise korrani :) 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Pakis olev taanlane on pakistaanlane

Väga palju kohvi ja teed