Väga palju kohvi ja teed


Taani blogi nr3

Väga palju kohvi ja teed.

10.10.19 - Neljapäev - Taani, Silkeborg


Lükkasin seda blogi pikalt edasi, sest arvasin, et mul pole midagi erilist kirjutada. Ei midagi erilist mille jagamist tähtsaks peaksin. Mõtlesin seda ainult enda vaatepildist, aga siis mõistsin, et ega teised ju ei tea neid väiksemaid sündmuseid mis mul siin toimunud on. Kallis ema kirjutas mulle ja küsis, millal ma uue postituse teen. Vastasin ‘’mdea, eks ma varsti teen vist.’’ See oli eile, ja siin ma siis jälle olen. Saksa keele tunnis, kus otseselt saksa keelt ei õpita. Pole kindel, neil on siin mingi huvitav keele tund, kus õpitakse keele grammatilisi pooli, samal ajal kui õpilased saksa keelt ise ei räägi. See aine koosneb taani, inglise, prantsuse, saksa ja hispaania keelest. Oskaksin seda ehk paremini seletada, kui selles kaasa teeksin, aga õnneks või kahjuks on Netflixis telesarjade vaatamine veidi põnevam. Eelnevalt mainitut teen tegelikult peaaegu kõikides tundides. On veel liiga vara, et taani keeles asju kaasa teha. Võibolla kodutöödega saaksin hakkama, aga nad räägivad minu jaoks liiga kiiresti ja kasutavad tihtipeale keerulisi terme ning nii on proovimine lihtsalt üks suur peavalu. Hetkel teen kaasa ainult inglise keeles. Parasjagu kirjutan seal kõne ettevõtja vaatepildist äri õppivatele üliõpilastele. Kõik minu koolis on seotud erinevate ärivaldkondadega. Turundus, majandus, ettevõtlus ja muu vahva.

Väljaspool kooli suhtlen peamiselt teiste vahetusõpilastega. Taanlastega pole veel suutnud sõprussuhteid luua. Koolis saan klassikaaslastega läbi, aga see suhtlus toimub ainult klassiruumis. Võibolla kõlab kehvemini kui see tegelikult on, halvasti ma end sellepärast tundnud ei ole. Kui taani keele õppega suudan sama kiiret arenemist hoida nagu seda siiamaani teinud olen, arvan et olen uueks aastaks suuteline lihtkeeles mugavalt suhtlema. Hetkene seis on see, et lihtsa sõnakasutusega raamatuid suudan peaaegu tervenisti tõlkida ja nendest nii kirjalikult kui suuliselt kokkuvõtteid teha. Teiste vahetusõpilastega võrreldes olen ka pigem seal paremuse pool (#egoism). Ainult saksa keelt kõnelejad on minust suurenisti arenenumad, aga see on ka loogiline, nende keelte sõnavara on poolenisti sama.

Vahetusperega on mul suhted head. Kahest vennast nooremaga (18a) saan väga hästi läbi. Meil on ühised huvid ja kuna ta on ka ise vahetusaastal käinud, siis oskab ta mulle ka sellega seoses nõu anda. Vanem vend (20a) kolis umbes poolteist kuud tagasi teise linna, et sinna ülikooli minna. Vanematega saan samuti hästi läbi. Isaga käin vahepeal koos jooksmas ning paar korda käisin ka temahga golfi mängimas, emaga harjutan rohkem taani keeles suhtlemist. Minu jaoks kõige harjumatum on pidev small talk, ehk lühikesed vestlused, lihtsalt ilmast rääkimine. Eestis ma seda väga ei teinud. Siin aga oodatakse minult palju küsimusi ja muud taolist. Vaikselt hakkan sellega harjuma, aga siiski unustan selle tihtipeale ära. Minus on veel liiga palju eestlast :)

Davai, peod.
Hetke seisuga olen käinud äkki… kuuel peol? Mõni pidu suurem, teine väiksem. Kuna siin otseselt alkoholi tarbimise piirangut ei ole ning osta saab lahja alkoholi alates 16 elusaastast, siis mina alkoholi ei tarbi ja olen truu kõikidele reeglitele. Ainult aineid vahel (see oli huumor emme, ära koduaresti pane palun, oota, sa ei saa ju, hah). Taani joomiskultuur on suht jube. Arvasin, et eestlastel on probleem, aga pean tõdema, et vähemalt noorte seas on seda Taanis kindlasti rohkem. Aga noh, peaasi et noored naudivad, eks?

Vabal ajal käin jooksmas, mängin võrkpalli, õpin klaverit ja harjutan arvutis muusika produtseerimist. Kaks korda nädalas on ka minu linna vahetusõpilastele taani keele tunnid, kus peaksin kenasti kaasa tehes tundide lõpuks saama B1 keeletaseme. See tähendab igapäevaste dialoogide mõistmist ja mitte väga keeruliste tekstide lugemist, kirjutamist ja kuulamist. Ise loodan, et saan sellest tasemest natuke parema.

Viimasest postitusest aga on üks asi samaks jäänud. Mina katan laua ja võibolla paremal päevad koorin mõne porgandi ka. Söögi tegemisse ma ennast ei sega. 

Viimane tund saab kohe läbi ja kodus ma kirjutada ei viitsi, nii et olge tublid ja sööge putru.

Järgmise korrani!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Pakis olev taanlane on pakistaanlane

Loetud Päevad